Fedor Teréz
Szomatopedagógus, mozgásfejlesztő
Teréz munkája során a következő alapelveket tartja legfontosabbnak:
Figyelembe veszi, és fontosnak tartja a gyermek egyéniségét, szükségleteit; mozgásfejlesztése a gyermek feje búbjátol, a lábujjáig, kiterjed; valamint globálisan, összetetten, egységben gondolkodik.
Mozgásfejlesztő pedagógusként az idegrendszer éretlenségéből és lassúbb fejlődéséből fakadó elváltozásokat kezeli. Tartja, hogy a mozgás az első „nyelv” amit a gyermek megtanul, és gyermekkorban mindennek a középpontjában a mozgás áll, ezért úgy gondoja, hogy a lemaradradásokat leghatékonyabban mozgásterápiával lehet pótolni. A mozgásnak kulcsfontosságú szerepe van a képességfejlesztésben. Kisgyermekkorban az idegrendszer érlelésének leghatékonyabb eszköze a mozgás.
Teréz hisz abban, hogy mozgásfejlesztés következtében az egész személyiség fejlődik. Hiszen a testi fejlődésen túl hatunk az értelemre, a szociális és lelki képességekre is.
Teréz mármár művészi szintre emelte a játékkal való tartásjavítást illetve a mozgásfejlesztést. Amíg ő, mint szakember egy nagyon tudatosan felépített, megelőzésközpontú gyakorlatanyaggal korrigálja a különböző tartáshibákat, valamint fejleszti a gyermekek mozgáskézségét, közben a gyerekek azt élik meg, hogy „csak” játszanak.
Teréz sokszínűségét bizonyítja, hogy értelmi fogyatékos gyermekek mozgásfejlesztésében is rendelkezik tapasztalattal. Emellett testépítő, sportoktató képzettségével a túlsúlyos gyerekek mozgásprogramjának kialakításában is örömmel és nagy hozzáértéssel áll rendelkezésre.