Lelkes Fruzsina
Gyógypedagógus, Szomatopedagógus
Fruzsina az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar értelmileg akadályozottak pedagógiája és szomatopedagógia szakirányán szerezte meg gyógypedagógusi végzettségét. Jelenleg értelmileg akadályozott és tanulásban akadályozott kisgyermekek speciális óvodai ellátásával foglalkozik. A kognitív és motoros képességek fejlesztése mellett, fontosnak tartja a gyermekek önkiszolgálásra, önállóságra nevelését, hogy minél könnyebben tudjanak boldogulni a mindennapi életben. Munkája során, alapvető feladatnak tartja, hogy felkeltse a gyermekek érdeklődését minél több tárggyal, élőlénnyel, tevékenységgel kapcsolatban, és segítsen abban, hogy tapasztalatokat szerezzenek mindarról, amiről tipikusan fejlődő társaik is.
Gyakorlata során a korai fejlesztés területén szerzett tapasztalatokat, autizmus spektrum zavarral élő, súlyosan halmozottan sérült, értelmileg akadályozott és koraszülött apróságokkal. Fruzsina úgy gondolja, hogy a kora gyermekkori intervenció nem csak a gyermek képességeinek fejlesztéséről szól, hanem az egész család támogatásáról, a velük való együttműködésről.